LAULU TAIVAASTA

Olen kuullut on kaupunki tuolla (tunnetaan myös nimellä Laulu taivaasta) on käännöskappale venäläisen Aleksander Gurilevin (1803–1858) säveltämästä ja ...

Monelle tuttu, mutta tuntematon virsi, ”laulu taivaasta”

Olen jo ensimmäisestä kuuntelu kerrastani ollut myyty tähän virteen. Kun äitini kesällä 2021 nukkui seuraavaan ulottuvuuteen pitkän elämänsä päätteeksi, olin päättänyt laulaa hänen muistotilaisuudessaan, äitini muistolle

Kaunis hyvästi, sen tahdoin antaa, jos muuta en enää kyennyt hänen eteensä tehdä.

Paikalla olijat saivat jakaa muiston hyvästä ihmisestä, jolle me, hänen 7 lastaan äitimme antoi koko elämänsä.

 

 

 

 

Olen kuullut, on kaupunki tuolla
Yllä maan, päällä pilvien usvain
Luona välkkyväin taivasten rantain
Siellä kerran, ah, olla mä saan


Halleluja, mun lauluni raikuu
Halleluja, mä kaupunkiin kuljen
Vaikka jalkani uupuen vaipuu
Joka askel mun kotiin päin vie

 

Olen kuullut, on maa ilman vaivaa
Ilman kyyneltä, taistoa, huolta
Kipu, sairaus, tuskaa ei tuota
Siellä kerran, ah, olla mä saan


Halleluja, siel riemuita voimme
Halleluja, jo epäilys haihtui
Enää koskaan en horjuen kulje
Olen saapunut Jumalan luo

 

               Olen kuullut, on valkoinen puku
              Ja on hohtavat kultaiset kruunut
              Sekä autuas taivainen suku
             Siellä kerran, ah, olla mä saan…

 

              Halleluja nyt enkelit kiittää

              Kun jo kuulla voi taivaisen laulun

               Side katkee niin maahan jo liittää

                Tiedän siellä, jo pian olla saan.

             

Halleluja nyt enkelit kiittää

              Kun jo kuulla voi taivaisen laulun

               Side katkee niin maahan jo liittää

                Tiedän siellä, jo pian olla saan.

 

Kaunis laulu !

Arto Hannolin

Karhukuningas

Vuodatus.net